Some idea maybe to improve muos

Here’s what I’ve been thinking about for a better and more accessible experience with muOS:

• Removal of the reboot and shutdown pages from the main menu
  • Removal of the Collection page, which isn’t very useful (it’s my opinion)
  • Addition of the START button to the menu or the bottom of the pages to go directly to the console settings instead of having to go back to the main menu
    The menu will only have 4 or 5 icons, necessary if we add “History” after “Game”

The reboot and shutdown pages will be added to the settings via a “Power” line to safely restart or shut down the console.

I know this still requires work because it would involve modifying the inner workings of muOS, but it would be more practical, more accessible, and easier to use for both users and theme modders…
The mockups are just simple illustrations to better explain my points…

I use Google translate to trad in english…

Summary

Voici a quoi j’ai réfléchi pour une bonne expérience avec muOS et plus accessible :

• Suppression des pages reboot et shutdown via le menu principal
  • Suppression de la page Collection qui ne sert pas à grande chose (personnellement)
  • Ajout de la touche START au menu ou bas des pages pour aller directement dans les paramètres de la console au lieu de ressortir encore jusqu’au menu principal

Le menu comportera que 4 voire 5 icones nécessaire si l’on ajoute « Historique » après « Jeu »

Les pages reboot et shutdown seront ajoutés dans les paramètres via une ligne « Power » pour redémarrer ou éteindre tranquillement la console en toute sécurité.

Je sais que cella demande encore du boulot car faudrait encore modifier depuis les entrailles de muOS mais cella serai plus pratique, plus accessible et plus simple d’utilisation pour les utilisateurs comme les moddeur des thèmes…

Les mockup ne sont que de simple illustration pour bien expliqué mes mots…

The enthusiasm is strong and thank you for your suggestions and ideas. However we are not going to apply these ideas.

1 Like

Ok thanks a lot, it will be very fun :frowning: